مارس 29, 2024

دولت آلمان از سیستم هوش مصنوعی برای اسکن وب سایت‌ها و برنامه‌های پیام رسان جهت یافتن محتواهای مستهجن استفاده می‌کند و سازندگان آن‌ها با جریمه و احکام احتمالی زندان روبرو خواهند شد.

برخورد قاطع دولت آلمان  با محتواهای نامناسب در شبکه‌های اجتماعی/ پایش گسترده با استفاده از هوش مصنوعی

به گزارش گروه علم و پیشرفت اسماعیل جلالی به نقل از وایرد، طی هفته‌های گذشته صدها نفر از افرادی که در آلمان به انتشار محتواهای مستهجن دست زده بودند نامه ای از پلیس این کشور دریافت کرده و با دادرسی کیفری روبرو شده اند. نامه ها و اقدامات پلیس نشان دهنده تشدید این برخوردها در این کشور است. مقامات آلمان از سیستم هوش مصنوعی برای تشخیص این محتواها استفاده می کنند. رگولاتورها ها سیستم هوش مصنوعی با نام Kivi را ایجاد کرده اند تا هر روز در توییتر، تیک تاک، یوتیوب، تلگرام و موارد دیگر هزاران پست و صفحات وب را پایش کنند.

در سالهای اخیر مقامات رسانه ای این کشور علیه پورنوگرافی که توسط فناوری های تأیید سن محافظت نمی شود اقداماتی انجام داده اند و این افراد را ملزم می کند که قبل از دیدن هرگونه عکس یا فیلم های بزرگسالان سن بالاتر از 18 سال را اثبات کنند. مقامات به توییتر دستور داده اند تا حساب ها را مسدود کنند و سعی کردند تا یکی از بزرگترین وب سایت های پورنو جهان را برای کل جمعیت آلمان مسدود کنند.

در آلمان، کمیسیون حمایت از خردسالان در رسانه ها (KJM) وظیفه محافظت از کودکان را به صورت آنلاین بر عهده دارد. در زیر این نهاد 14 مقام رسانه ای دولتی قرار دارند که مسئولیت مناطق خاص را بر عهده دارند. قوانین این کشور می گوید که در دسترس بودن محتوای مستهجن برای افراد زیر 18 سال غیرقانونی است.

بسیاری از گزارش های اخیر پلیس مربوط به مواردی است که در توییتر به اشتراک گذاشته شده است. برخی افراد از توییتر اعلامیه هایی دریافت کرده اند که می گویند حسابهای آنها قوانین محتوای آلمان را زیر پا می گذارد و باید حذف شود، در حالی که برخی دیگر نامه هایی را از پلیس دریافت کرده اند.

آنکه پلاس، مدیر ارتباطات و سخنگوی سازمان رسانه ای برلین و براندنبورگ اعلام کرد که در 32 دسامبر حساب های مرتبط با به اشتراک گذاشتن مستهجن به دادستان عمومی گزارش شده است و در ماه مارس این مقام 104 پرونده را به دادستان ارسال کرد. وی می گوید ارائه دهندگان محتوای مربوط به بزرگسالان وظیفه دارند اطمینان حاصل کنند که کودکان و نوجوانان به محتوا دسترسی پیدا نمی کنند و اگر ارائه دهندگان این الزامات را برآورده نکنند طبق قانون با حبس تا یک سال یا جریمه مجازات می شوند.  پلاس تخمین می زند که بیشتر موارد منجر به جریمه 300 یورویی (322 دلار) شوند.

نظارت بر شبکه های اجتماعی در آلمان با استفاده از هوش مصنوعی

تنظیم کننده های (رگولاتورها) رسانه ای آلمان از سال 2019، در حال توسعه هستند و سپس از سیستم هوش مصنوعی برای تشخیص محتوای آنلاینی که ممکن است خلاف قوانین این کشور باشند، استفاده می کنند. سیستم هوش مصنوعی به نام Kivi توسط همه مقامات رسانه ای در سراسر آلمان مورد استفاده قرار می گیرد.

Kivi قادر به اسکن پست های عمومی در هفت برنامه رسانه های اجتماعی و پیام رسانی از جمله توییتر، یوتیوب، تیک تاک، تلگرام و VK (نسخه روسیه فیسبوک) و همچنین وب سایت های موجود در اینترنت باز است. فیسبوک و اینستاگرام، که از برهنگی جلوگیری می کند، در حال حاضر اسکن نمی شوند. طبق توضیحات این ابزار می تواند 10هزار صفحه را در روز پایش کند.

سخنگوی رسانه های ایالت نوردراین-وستفالن می گوید که از سال 2021 این مقام تقریباً 5هزار تخلف را تشخیص داده است. این سیستم با جستجوی کلمات کلیدی و پیوندها از پیش تعیین شده آلمانی، محتوای مشکل ساز را جستجو می کند  و از ترکیب شناسایی تصویر و متن برای تشخیص نتایج مثبت استفاده می کند.

Kivi به دنبال انواع مختلفی از محتوا  از جمله افراط گرایی سیاسی و انکار هولوکاست  خشونت و موارد مستهجن است. با این حال، براساس آمار و ارقام به اشتراک گذاشته شده تخلفات مربوط به موارد مستهجن در صدر این لیست قرار دارد. این سیستم نقض احتمالی قوانین را پرچم گذاری می کند و سپس اشخاص نتایج را بررسی می کنند و تصمیم می گیرند که آیا باید اقدامی انجام شود یا خیر.

وب سایت خبر فناوری آلمانی Netpolitik کتابچه راهنمای عملیاتی KIVI را در ژوئیه 2022 به دست آورد.  این سندی 234 صفحه ای است که نحوه عملکرد سیستم را نشان می دهد و به اپراتورها نشان می دهد که چگونه می توانند مسائل را به شرکت های فنی گزارش دهند.

پایان پیام/

دیدگاهتان را بنویسید