مارس 29, 2024

فرمانده ارتش لبنان در پیامی به نظامیان این کشور به مناسبت «عید مقاومت و آزادسازی»، بر حق لبنان برای مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی و تجاوزات آن تأکید کرد.

تأکید فرمانده ارتش لبنان بر مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی

به گزارش گروه بین‌الملل اسماعیل جلالی، ژنرال «جوزف عون» فرمانده ارتش لبنان گفت که «عید مقاومت و آزادسازی» یادآور افتخار به پیروزی تاریخی است که لبنانی‌ها در مقابله با دشمن صهیونیستی رقم زده و بخش بزرگی از اراضی اشغالی در جنوب را آزاد کردند.

ژنرال عون بر تداوم انجام وظایف نظامیان برای حفاظت از مرزهای جنوبی با هماهنگی نیروهای سازمان ملل که به موجب قطعنامه ۱۷۰۱ در لبنان مستقر هستند، تأکید کرد و گفت: «ما بر حق خود برای مقاومت در برابر دشمن صهیونیستی، زیاده‌خواهی‌های آن و نقض حاکمیت لبنان و نیز بازپس‌گیری کامل اراضی این کشور تأکید می‌کنیم».

۲۵ می سال ۲۰۰۰ مقارن با ۵ خرداد ۱۳۷۹، رژیم صهیونیستی شکست بزرگی از حزب‌الله لبنان متحمل شد و بعد از حدود بیست سال، ناگزیر به خروج از جنوب لبنان شد. این روز به «عید مقاومت و آزادسازی» در لبنان معروف است.

بنابر گزارش خبرگزاری لبنان (NNA)، فرمانده ارتش لبنان همچنین تأکید کرد که حفظ امنیت و ثبات این کشور و دفاع از آن اولویت نهاد نظامی است و این ثبات شرط اساسی رشد اقتصادی و فعالیت نهادهای کشور است.

پایان پیام/

دیدگاهتان را بنویسید