مارس 28, 2024

مدیرعامل شرکت فرش آستان قدس رضوی در آیین مفروش کردن اطراف روضه منوره حرم قم با فرش‌های اهدایی آستان قدس رضوی گفت: هزار و 200 قالیباف طی دو سال با بیش از 360 میلیون گره، هزار و 600 متر مربع فرش بافته‌اند تا این فرش‌ها به حرم قم هدیه شود.

روضه منوره حرم قم با فرش‌های اهدایی آستان قدس رضوی مفروش شد +عکس و فیلم

به گزارش اسماعیل جلالی از قم، آیین مفروش کردن اطراف روضه منوره حرم مطهر بانوی کرامت با فرش های اهدایی آستان قدس رضوی شب گذشته با حضور آیت‌الله مروی تولیت‌ حرم امام رضا(ع) و آیت‌الله سعیدی تولیت حرم حضرت معصومه(س) در مسجد بالاسر حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد.

حمید کارگر مدیرعامل شرکت فرش آستان قدس رضوی در این مراسم با بیان اینکه ۱۶۰۰ متر مربع فرش دستباف در قالب ۱۶۲ تخته فرش به حرم مطهر حضرت معصومه(س) اهدا شده است، گفت: فرایند بافت این فرش ها در مدت دو سال در دوکارگاه مشهد و کاشمر انجام شده و قبل از آغاز دهه کرامت به اتمام رسیده است.

وی ادامه داد: کار بافت این فرش ها توسط هزار و ۲۰۰ قالیباف در مدت دو سال در شرکت فرش آستان قدس رضوی انجام شده و بیش از ۳۶۰ میلیون گره برای بافت این فرش ها توسط قالیبافان زده شده است.

مدیرعامل شرکت فرش آستان قدس رضوی با بیان اینکه برای بافت این فرش ها از بهترین نخ و رنگ تولید داخل استفاده شده است، گفت: اندازه و سایز این فرش ها به درخواست و سفارش تولیت و خادمان حرم مطهر حضرت معصومه(س) بری مفروش کردن فضاهای مورد نیاز حرم مطهر بانوی کرامت است.

گفتنی است اولین فرش ها به دست تولیت های دو آستان مقدس در این آیین در اطراف روضه منوره حرم حضرت معصومه(س) و برخی دیگر از فرش‌ها در مسجد بالاسر توسط زائران پهن شد.  

دیدگاهتان را بنویسید