مارس 28, 2024

یکی از طولانی‌ترین پله‌های شهری کشور در شهر«پاوه» واقع در استان کرمانشاه با رنگ‌آمیزی به طرح مدادرنگی، زیباسازی و لوکیشنی زیبا برای عکاسی شده است.

طولانی‌ترین پله‌های رنگ‌رنگی ایران در «پاوه» + عکس

به گزارش اسماعیل جلالی از کرمانشاه، شهر پاوه با سابقه تاریخی بیش از ۳ هزار سال با فاصله حدود ۱۱۲ کیلومتر از مــرکز استان کرمانشاه در شمال غربی این استان و در مرز ایران و عراق قرار دارد. پاوه از طریق «نوسود» و بازارچه «شوشمی» با کشور عراق در ارتباط است و از طریق شهر «نودشه» و «گردنه ژالانه» به منطقه مریوان و سروآباد در استان کردستان متصل می‌شود که از این مسیر با طبیعت و جاذبه گردشگری زیبا؛ آب وهوای معتدل کوهستانی، چشمه‌های فراوان و آب‌های روان زیادی همراه با جنگل‌ها، مراتع و باغات سرسبز  به عنوان بهشت گردشگری غرب کشور نام می‌برند و همواره مقصدی جذاب برای علاقه‌مندان و دوست‌داران به طبیعت است. شهر پاوه در رشته کوه بزرگ زاگرس واقع شده که با ساختاری پلکانی مانند نگینی درخشان در دل کوه، در جذب توریسم و مسافر جلب توجه می‌کند. کوه‌های سر به فلک کشیده، جنگل، طبیعتی زیبا و دیدنی و فرح بخش؛ شهر پاوه را بزرگ‌ترین شهر پلکانی ایران کرده است که این روزها یک عکس زیبا از این شهر در کانال‌ها و رسانه‌های بزرگ کشور بازتاب‌ها داشته است.

یکی از طولانی‌ترین پله‌های شهری کشور در پاوه اخیرا از سوی شهرداری پاوه زیباسازی و لوکیشنی زیبا برای عکاسی شده؛ سالم مرادی شهردار شهر پاوه در این رابطه به خبرنگار فارس، گفت: کوچه‌های موجود در شهر پاوه به دلیل توپوگرافی خاص آن اکثرا پله‌بندی شده است.

وی ادامه داد: این ساختار پلکانی یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های گردشگری شهر پاوه است و این پله‌ها می‌توانند تبدیل به یکی از جاذبه‌های شهر در کنار سایر جاذبه‌های گردشگری (تاریخی، فرهنگی، زیبایی‌های طبیعی، بافت معماری) تبدیل شوند.

شهردار پاوه اظهار کرد: به منظور برجسته کردن این ظرفیت و هم به منظور ایجاد فضایی نشاط‌آفرین در شهر و زیباسازی منظر شهری، با پیشنهاد شورای اسلامی شهر و همفکری شهرداری، تصمیم به رنگ‌آمیزی طولانی‌ترین پله‌بندی موجود در سطح شهر (حد فاصل میدان فلسطین (ده‌ره باسام) تا میدان مولوی) به صورت طرح مداد رنگی کردیم که خوشبختانه این امر هم مورد استقبال شهروندان و هم گردشگران و رسانه‌ها قرار گرفت.

شهرستان پاوه با پنج شهر پاوه، باینگان، بانه‌وره، نوسود و نودشه؛ بهشتی‌ از جاذبه‌های طبیعت بکر و دیدنی، اماکن تاریخی، مذهبی و تفریحی و دارای مردمانی با اصالت خاص و مهمان‌نواز است که همین سبب شده هر ساله در فصول مختلف سال و در مناسبت‌ها و تعطیلات، پذیرای مسافران زیادی از اقصی نقاط کشور باشیم.

پایان پیام/پ

دیدگاهتان را بنویسید