مارس 29, 2024

در نشست مسئولان استان قزوین با فعالان سیاسی و اجتماعی و معتمدین شهرستان آبیک، مسائل و موضوعاتی مطرح و بر اتخاذ تمهیدات لازم جهت حل مشکلات و موضوعات مطروحه تاکید شد.

نشست هم اندیشی معاون استاندار قزوین با فعالان اجتماعی و معتمدین شهرستان آبیک برگزار شد

به گزارش اسماعیل جلالی از آبیک، در نشستی با حضور عباس کاظمی سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین، حامد فتوحی فرماندار شهرستان آبیک و مدیرکل امور بانوان و خانواده استاندار قزوین با معتمدین و فعالین سیاسی و اجتماعی که در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان آبیک برگزار شد، مسائل و موضوعات مختلفی از سوی فعالان این عرصه عنوان شد. ضرورت جهاد تبیین در مساجد  یکی از فعالین اجتماعی در این نشست به بی توجهی برخی دستگاه ها نسبت به ضرورت جهاد تبیین اشاره کرد و گفت: در شهر آبیک مساجد ظرفیت جمعیت بسیار خوبی دارند اما در زمینه جهاد تبیین اقدام موثری مشاهده نمی شود. آموزش و پرورش هم که ظرفیت دارد و می تواند کار انجام دهد در این زمینه اقدامی انجام نمی دهد.  در ادامه یک فعال شهر خاکعلی با بیان اینکه حدود سه سالی است نماز جمعه در این شهر اقامه نمی شود و هر جمعه بین 100 تا 150 نفر در نماز جمعه شهر محمدیه شرکت می کنند. فقط مشکل ساختمان برای استقرار امام جمعه وجود دارد که اگر حل شود مسائل فرهنگی هم پیگیری و برنامه های مرتبط اجرا می شود. به تهران هم مراجعه کرده ایم اما هنوز به نتیجه نرسیده ایم.

نبود اورژانس در بشاریات، فعال نبودن ورزش همگانی، نبود خودروی حمل میت، نبود منابع مالی برای اجرای برنامه های فرهنگی در مساجد، درگیر بودن برخی اهالی روستاها با جریمه های عجیب و غریب ادارات و ضرورت تکمیل آسفالت جاده قشلاق به خاکعلی و تکمیل پل روگذر راه آهن آبیک، پاسخگو نبودن مسئولان به آزار برخی رانندگان خودروها در سطح شهر مبنی بر صدادار کردن ماشین ها از جمله مسائلی بود که برخی از فعالان مطرح کردند.  عدم برگزاری برنامه های فرهنگی متنوع، دوری از انتصابات در آستانه انتخابات مگر انتصاب مدیری لایق تر و قوی، مدیریت عادلانه آب و پرهیز از قطع برق چاه های تلفیقی در زیاران و عدم بی احترامی به کشاورزان در صحرای زیاران، بکارگیری نیروهای بومی به عنوان کارمند در ادارات، استقرار پایگاه هلال احمر در قشلاق، اختصاص نماینده مستقل مجلس به شهرستان و شانه خاکی برای جاده قشلاق به خاکعلی از دیگر موضوعاتی بود که فعالین بیان کردند. بانوان فعال هم در این نشست با ابراز تاسف از رتبه نخست شهرستان آبیک در زمینه طلاق و پایین ترین رتبه در فرزندآوری، بر نظارت بر وضعیت آرایشگاه های زنانه و سقط جنین تاکید کردند و افزودند: مسئولان باید برای برگزاری همایش های سیاسی و فرهنگی و استفاده از سخنرانان مطرح و موثر همکاری لازم را داشته باشند و می طلبد مسئولان بر باشگاه های ورزشی، سالن های آرایشگاه ها و فضاهای سبز و کافی شاپ ها نظارت بهتری داشته باشند تا شاهد وضعیت نامناسب و ناهنجار بانوان در این اماکن نباشیم.

روشنگری مردم با جهاد تبیین عباس کاظمی سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین در این نشست با بیان اینکه در سال های گذشته سرمایه های اجتماعی بر اثر کم کاری های مسئولان آسیب دیده و باید با پیوستگی و انسجام بین صفوف مردم برای ارتقاء سرمایه اجتماعی گام برداشت، اذعان کرد: در زمینه حجاب و عفاف کوتاه نمی آییم و عالمانه، هوشمندانه و آینده نگرانه باید برخورد کنیم و نقطه ای نمی توانیم عمل کنیم.  وی افزود: بسیاری از فاکتورها در حوزه اقتصادی مثبت است و ثمره آن را امسال مردم خواهند چشید.  این مسئول ادامه داد: مسائل فرهنگی و اجتماعی موجود صورت گرفته از سال های گذشته است که با برگزاری محافل و جلسات و جهاد تبیین باید نسبت به روشنگری مردم گام برداشت. سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین اضافه کرد: در برابر حجم سنگین از سیاه نمایی دشمنان، باید حقایق را گفت و واقعیت را منتشر کرد؛ در جهاد تبیین نباید بزرگ نمایی کنیم یعنی باید اشکالات را آنچنان که وجود دارد و پیشرفت ها و دستاوردها را آنچنان که است، بیان کرد. کاظمی افزود: طی بیش از یک سال از روی کار آمدن دولت سیزدهم خدمات، اقدامات و کارهای بسیاری صورت گرفته که کم نیست و نباید نادیده گرفته شوند و باید به مردم بازگو کرد. رعایت حجاب و عفاف از ادارات باید شروع شود کبری علیخانی مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری قزوین در این نشست با اشاره به ساماندهی آرایشگاه های استان در قالب تشکیل یک تیم، بر تشکیل یک تیم برای ساماندهی آرایشگران شهرستان آبیک و اجرای همزمان طرح در قزوین و آبیک تاکید کرد و گفت: در تیر ماه اولین نمایشگاه موقت و فروشگاه دائمی البسه اسلامی و ایرانی در قزوین برگزار می شود که می توان نسبت به راه اندازی فروشگاه لباس های مناسب و ایرانی در شهرستان آبیک هم اقدام کرد.  وی افزود: در زمینه حجاب و عفاف حکم صادر شده و دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین هم بر این مهم تاکید دارد و عفاف و حجاب باید از ادارات شروع شود و در اماکن عمومی هم باید نظارت و رعایت صورت گیرد این در حالی است که قانون شفاف است و در بسیاری از استان ها در حال اجراست. این مسئول ادامه داد: در خصوص سقط جنین حتی برخی مذهبی ها هم آگاهی ندارند و بیشتر مردم نمی دانند که از زمان انعقاد نطفه، دیه تعلق می گیرد و بالای چهار ماه هم قتل محسوب می شود و حرام شرعی است.

شهرستان آبیک در حال توسعه است به گزارش فارس، حامد فتوحی فرماندار شهرستان آبیک در ادامه این نشست ضمن استقبال از نظرات و موضوعات ارائه شده از سوی فعالان عرصه های مختلف بر پیگیری برای فراهم کردن استقرار امام جمعه در شهر خاکعلی قول مساعد داد و گفت: بی تدبیری برخی مدیران سبب قطع برق چاه های تلفیقی شهر زیاران شده بود که حق قطع برق نداشتند. در روزهای آینده تصمیم خوبی اخذ و اتفاق خوبی در این زمینه رقم می خورد.  وی شهرستان آبیک را در اجرای پروژه های حوزه بهداشت و درمان نسبت به سایر شهرستان های استان پیشرو دانست و افزود: پروژه ها با سرعت در حال اجراست و به زودی شاهد افتتاح برخی پروژه ها خواهیم بود.  این مسئول ادامه داد: آسفالت جاده قشلاق به خاکعلی انشاءالله  تا 6 ماه نخست امسال به پایان می رسد و پس از 30 سال آسفالت بر چهره این جاده می نشیند.  فرماندار شهرستان آبیک اضافه کرد: شهروندانی که به صورت موردی نسبت به صدور سند آنها در شهر آبیک اقدام نشده می توانند مشخصات خود را به فرمانداری ارائه تا به راه و شهرسازی ارجاع و برای صدور سند اقدام شود.  فتوحی خاطرنشان کرد: با آزاد شدن زمین ها در شهر خاکعلی شهروندان می توانند نسبت به دریافت سند اقدام کنند که پس از پرداخت حق اوقاف اراضی و املاک به احسن تبدیل می شود.  وی شهرستان آبیک را در حال توسعه دانست و تصریح کرد: نفع مالی و جایگاهی در شهرستان آبیک ندارم و خیلی هم برای صندلی مسئولیت سینه چاک نکردم و آخرت خود را برای جریان، حزب و گروهی و منافع آنها نمی فروشم.

این مسئول افزود: برای پیشبرد امور در شهرستان آبیک در حوزه های مختلف به مساعدت فعالین عرصه های مختلف نیاز داریم. قطعا نواقصی وجود دارد اما تمام تلاش خود را برای گذاشتن مرهمی بر زخم های مردم نجیب و مظلوم شهرستان به کار گرفته ایم. پایان پیام/

دیدگاهتان را بنویسید