مارس 28, 2024

رؤسای دانشگاه‌ها در پیامی روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی را به فعالان این عرصه تبریک گفتند.

پیام تبریک رؤسای دانشگاه‌ها به مناسبت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی

به گزارش خبرنگار دانشگاه اسماعیل جلالی، رؤسای دانشگاه‌های کشور در پیامی روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی را به فعالان این عرصه تبریک گفتند. * در متن پیام محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد آمده است: «با حمد و ستایش به محضر باری‌تعالی و درود بر پیامبرخاتم (ص) و اهل بیت ‏کرامش ‏که چراغ راه بشریتند ۲۷ اردیبهشت، روز جهانی «ارتباطات و روابط عمومی» که تداعی‌گر نقش، اهمیت و جایگاه آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی شفاف، دقیق و صحیح است را به همه فعالان این عرصه به ویژه همکاران ارجمند این حوزه در خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی تبریک می‌گویم.  اهمیت ارتباطات، زمانی آشکار می‌شود که رابطه آن با زندگی انسان شناخته شود؛ به واقع بشر بدون زندگی اجتماعی و ارتباطات گوناگون فردی و جمعی، منزوی خواهد شد. جهان امروز ما، مظهر دگرگونی اطلاعات و پیچیدگی ارتباطات است که تحت تاثیر رشد و توسعه فزاینده فناوری ارتباط جمعی قرار گرفته است؛ در این فضای درهم تنیده، لحظه‌‏ها معنا پیدا کرده، زیرا بشر در چنین موقعیتی زندگی می‌کند. از طرفی تحولات شگرف و گسترده فناوری‌های نوین، موجب نزدیکی انسان‌ها به یکدیگر شده و به بیانی دیگر دهکده جهانی شکل گرفته و امروز شاهد هستیم مرجع و منبع انتشار موضوعات و ارتباطات تنها دستگاه های رسمی نیستند و فناوری ارتباط جمعی ساختار کلاسیک اطلاع‌رسانی و ارتباطی را دستخوش تغییرات بنیادین کرده است. در این میان روابط عمومی‌ها نیز به عنوان یکی از کانون‌های برقراری ارتباط دوجانبه در حوزه‌های درون سازمانی و فرا سازمانی نقشی مهم و ارزنده‌‏ای در اطلاع‌رسانی، آگاهی‌بخشی و ارتباط با مخاطبان برعهده خواهند داشت. مسلماً نقش مؤثر و سازنده ارتباطات در رشد و تحول همه‌جانبه‌ جوامع به وسیله اطلاع‌رسانی شفاف و آگاهانه با تکیه‌بر عنصر اخلاق و واقعیت‌های پیرامون زندگی بشر از نیازهای جامعه‌ امروز است و بخش مهمی از این فرآیند به وسیله روابط عمومی اجرا می‌‏شود. دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان نهادی علمی، آموزشی و اجتماعی، به عنوان شبکه‌ای به هم پیوسته شناخته می‌شود که روابط عمومی نقش موثری در ترسیم درست و صحیح از رویدادها، واقعیت‌ها و دستاوردهای بزرگ این دانشگاه دارد و این تلاش مستمر با وجود سختی‌های این حرفه به منظور اطلاع‌‏رسانی، آگاهی بخشی و ارتباط‌گیری دقیق و صحیح سازمانی و فراسازمانی همواره صادقانه و دلسوزانه در جریان است. با توجه به ماموریت‌های دانشگاه آزاد اسلامی که افق آن از طریق سند تحول و تعالی نمایان شده است، فعالیت و اثربخشی روابط عمومی واحدهای دانشگاهی در این برنامه بی‌بدیل و البته تبیینی است، زیرا دانشگاه در حال عبور از فضای سنتی به سمت فضایی نوین متناسب با نیازها و ضرورت‌های جامعه است و بی‌شک به روزشدن روابط عمومی در دانشگاه امری مهم تلقی می‌شود. البته همکاران خدوم، دلسوز و زحمتکش روابط عمومی در مجموعه واحدها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی فراتر از چارچوب‌های اداری با ازخودگذشتگی، فداکاری و کار طاقت‌فرسا به وظایف و مسؤولیت‌های محوله عمل می‌کنند که این امر ستودنی است و باید به این جایگاه توجه بیشتری شود. جا دارد از زحمات خستگی‌ناپذیر و بی‌وقفه این عزیزان تشکر و قدردانی کنم؛ امیدوارم با تقویت جایگاه و توجه جدی به نقش روابط عمومی در دانشگاه آزاد اسلامی، رسالت خطیر اطلاع‌رسانی شفاف، ارتباط مستمر درون سازمانی و فراسازمانی به بهترین شکل ممکن اثربخش باشد. در پایان ضمن تبریک مجدد روز جهانی «ارتباطات و روابط عمومی» به همکاران گرامی و گرانقدر در روابط عمومی خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی، توفیق روزافزون، سلامتی و عزت آنان را از خداوند متعال خواستارم.» * در متن پیام عرفان خسرویان رئیس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای آمده است: «مقام معظم رهبری (مدظله العالی): روابط عمومی آیینه تمام‌نمای مراکز، سازمان‌ها و نهادهای مختلف است که با هدف بهبود کیفیت خدمت‌رسانی به مردم و ارتقای سطح ارتباطات با بخش‌های مختلف یک جامعه، ایجاد شده است و در عصر حاضر که عصر ارتباطات سریع می‌باشد وجود چنین تشکیلاتی آن هم در سطحی متعالی و برخوردار از روش‌های پیشرفته و البته الکترونیک برای ارتباط و اطلاع‌رسانی، امری ضروری و غیر قابل اجتناب است» «امروزه زندگی و تعامل با رسانه به عنوان بخشی جدایی‌ناپذیر از حیات انسان، بر بسیاری از مناسبات اجتماعی، از جمله مدیریت و راهبری افکار عمومی تأثیر نهاده است. در این میان، روابط عمومی آمیزه‌ای از فن، هنر، دانش، تخصص، تجربه، عشق و علاقه، ایثار و شکیبایی است و نهادهایی که در بین جامعه و افکار عمومی سرآمد هستند، بی‌شک در بهره‌مندی از همه ظرفیت‌های حوزه روابط عمومی موفق عمل کرده‌اند، زیرا روابط عمومی، نه یک سامانه تشریفاتی و اجرایی بلکه سامانه‌ای مشورتی و مدیریتی است و در ارتقا و پیشرفت هر سازمانی نقشی غیرقابل انکار دارد. سازمان‌ها با نادیده گرفتن توان و کارآمدی روابط عمومی، در ارائه خدمتی درخور و عملکردی درخشان متناسب با رسالت و اهدافی که برای‌شان تعریف شده است، دچار نقصان خواهند شد. نامگذاری ۲۷ اردیبهشت‌ به نام روابط عمومی، فرصت خوبی است تا زحمات شبانه‌روزی خانواده بزرگ حوزه روابط عمومی و ارتباطات را ارج نهیم. اینجانب «روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی» را به مدیران، کارشناسان و فعالان سخت‌کوش این عرصه به‌ویژه، همکاران پرتلاش و خستگی‌ناپذیر حوزه روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مراکز تابع که بر طریق همدلی و هم‌آوایی و در مسیر هم‌افزایی و هم‌اندیشی گام برمی‌دارند، تبریک و تهنیت عرض می‌کنم و امیدوارم این روز نقطه عطفی در توسعه و تحول روابط عمومی‌ها و شناساندن اهداف کلان دانشگاه فنی و حرفه‌ای در کشور باشد.» پایان پیام/

دیدگاهتان را بنویسید